Strona główna

Program dla szkół
Bocian

Z wizytą na Wawelu

"Kraków, miasto mimo całej Polski najsłynniejsze i najświetniejsze."

W dniach 23 i 24 maja uczniowie kl III wraz z wychowawczynią i dwoma mamami (p. Gierzak i p. Szymczak) odwiedzili królewskie miasto Kraków oraz kopalnię soli w Wieliczce.

Bardzo wczesnym rankiem ruszyliśmy na naszą wyprawę. Niewyspani, ale rozemocjonowani odbylimy długą podróż do Krakowa.Pod wzgórzem wawelskim czekała na nas pani Marcelina, przewodniczka po mieście.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Katedry, poznania jej historii, odwiedzenia grobów królów i sławnych Polaków oraz dotknięcia serca dzwonu Zygmunta. Na dziedzińcu wawelskim byliśmy świadkami niecodziennego wydarzenia. Odbywały się bowiem obchody rocznicy powstania Straży Granicznej. W uroczystości brali udział ministrowie i generałowie, ale nas oczarowała parada kompanii honorowej i wojskowa orkiestra. Następnie spokojnym spacerkiem ulicą Kanoniczą dotarliśmy do Rynku. A tam Kościół Mariacki, odegrany hejnał, Sukiennice i chwila na nabycie pamiątek z Krakowa. Był też przegląd różnorodnych straganów. Kolejnym punktem było Muzeum Obwarzanka i warsztaty, gdzie własnoręcznie go wykonaliśmy. Idąc tam z dużą radością szukaliśmy śladów bytności Jana Matejki. Popołudnie to wizyta w Ogrodzie Doświadczeń im. Stanisława Lema. A tam..., no cóż 100 interaktywnych instalacji, fascynujące eksperymenty, mnóstwo świetnej zabawy. Solidnie zmęczeni zameldowaliśmy się w Młodzieżowym Schronisku na Hornie. Zjedliśmy obiadokolację w przystani żeglarskiej i chwilę odpoczęliśmy nad zalewem.

Kolejny dzień to śniadanie, pakowanie i jazda do Wieliczki. Zwiedzanie kopalni soli rozpoczęliśmy od pokonania 320 schodków aby się znaleźć na poziomie I.Wędrowanie korytarzami kopalni w towarzystwie pani przewodnik trwało coś około 3 godzin. Nie obyło się bez lizania ścian i podłogi. Było słono.W kaplicy Św. Kingi wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie grupowe. Dużą frajdę sprawiła nam wizyta w tężni. Było to ciekawe doświadczenie. Było co podziwiać, ale zadbaliśmy też o nasze zdrowie.

Pełni wrażeń i wspomnień ruszyliśmy w drogę powrotną. Późnym wieczorem odebrali nas stęsknieni rodzice. Ta wycieczka na długo pozostanie z nami.