Strona główna

Program dla szkół
Bocian

Rodzinnie nad Bałtykiem

Podobnie jak w ubiegłym roku pierwszy tydzień czerwca nasza klasa postanowiła spędzić nad Bałtykiem. Tym razem jako miejsce pięciodniowej wycieczki wybraliśmy Kołobrzeg, a dokładnie leżące nie opodal tego kurortu Grzybowo.

W poniedziałek 3 czerwca o piątej rano wyruszyliśmy na naszą kolejną rodzinną wycieczkę nad morze. Jak zwykle oprócz nas, czyli uczniów klasy VI i wychowawcy, pojechały z nami 4 mamy i babcia jednej uczennicy, tak więc wraz z panem kierowcą nasza grupa liczyła 18 osób.

Po ośmiu godzinach jazdy zameldowaliśmy się w pensjonacie Klaudia w Grzybowie i po zajęciu pokoi i rozpakowaniu bagaży udaliśmy się na plażę. Pogoda była piękna, a woda w Bałtyku okazała się nie tak zimna, jak mogło się wydawać, więc postanowiliśmy zakosztować pierwszego spotkania z morzem. Kolejne codzienne spotkania z Bałtykiem były coraz śmielsze, więc zabawy na plaży i w wodzie były naszą codziennością. Tak spędzaliśmy codzienne wieczory oraz cały czwartek, który przeznaczyliśmy na plażowanie, rezygnując z innych atrakcji.

Oprócz tego zwiedziliśmy Muzeum Oręża Polskiego i Skansen Morski, gdzie mogliśmy na własne oczy zobaczyć samoloty odrzutowe, helikoptery, czołgi, pojazdy opancerzone, a nawet wejść pod pokład prawdziwych okrętów wojennych i zobaczyć, w jakich warunkach mieszkają żołnierze służący w marynarce. Płynęliśmy też prawdziwym statkiem torpedowym. W kolejnym dniu byliśmy w Muzeum 6D i na molo w Kołobrzegu, widzieliśmy prawdziwy port towarowy, do którego przypływały statki transportujące po morzach różne towary, ale oprócz zwiedzania był też czas na spacer, lody i inne atrakcje nadmorskiej miejscowości.

Na zakończenie naszego pobytu w Grzybowie mamy przygotowały nam kiełbaski z grilla, które obficie pokropił pierwszy od początku naszego przyjazdu deszcz. Oznaczało to, że wycieczka klasy VI dobiega końca.

W piątek 7 czerwca przed południem przyszło nam pożegnać się z morzem. Pogoda dostosowała się do atmosfery tego dnia. Zrobiło się chłodniej, a słońce częściej chowało się za chmurami, wiec nieco łatwiej było kończyć naszą wycieczkę, którą na pewno będziemy jeszcze wspominać. O 12.00 wsiedliśmy do naszego autobusu i o 19.30 byliśmy na miejscu, gdzie czekali na nas nasi bliscy.

Na koniec chcemy podziękować wszystkim, którzy przyczynili się doi tego, że ta wycieczka doszła do skutku.- sponsorom, rodzicom, a szczególnie mamom i babci, które wraz z wychowawcą sprawowały opiekę na dziećmi, oraz panu kierowcy i wszystkim, którzy nas gościli.